العودة   منتديات المصطبة > الأقسام الأدبية > منتدى الحب والرومانسية

منتدى الحب والرومانسية مواضيع الحب والرومانسية وكل ما يتعلق بالحب وأنواعه وأروع ما قيل فيه من كلمات

هذا انا والحمد لله

كاتب الموضوع: برنسيسة زماني، فى قسم: منتدى الحب والرومانسية


1 
برنسيسة زماني

السلام عليكم

طبعا في ناس عارفيني كويس
وعارفين اني طنطاويه واني عندي 14 سنه واني عايشه في بنها

بس حبيت افضفض بجد
واتكلم على نفسي بكل صراحه
بس طبعا هتكلم عنها من وجهة نظري انا
علشان كده بطلب من كل قارئ للموضوع
انه يكتب رأيه فيا زي ما هو شايفني

طبعا مش هبدأ من مولدي
لكن انا بس هذكر المواقف المهمه في حياتي


اول حدث مهم حصلي في حياتي
كان وفاة والدي
وكان عندي ساعتها 8سنين


وبعدها كانت امي كل حياتي
وتاني حدث
هو وفاة اختي الكبيره وكان عندي 11 سنه


وظلت امي هي اهم حاجه في حياتي

لكن شاء القدرواخذ مني امي وانا عندي 13 سنه
ومن ساعتها
واختي الاكبر مني هي كل حياتي


عشنا حياه صعبه شويه بس ربنا وفقنا
وحدث رابع اهم حدث في حياتي
وتزوجت اختي وكان ذلك منذ شهرين فقط


وانا الان اعيش معها مع اهل زوجها
اللي بصراحه بدأت احس معاهم بمعني كلمة العائله
التي افتقدتها منذ وفاة امي


اما عن شخصيتي
فأنا أري نفسي مرحه غضوبه واماصه شويه

بس برضه بحس اني صبوره وعندي قدره تحمل لا بأس بها


اما عن احلامي
فأنا بتمنا اني ادخل ثانوي عسكري
واتخرج من كليه العلوم قسم جيولوجيا
واشتغل في المخابرات العامه
وطبعا اربي ولاد اختي واجوزهم بأيديا
هي دي كل احلامي الدنيويه امه احلامي العظمي اني ادخل جنة الخلد مع حبيبي رسول الله

هي دي كل حياتي

هذا انا والحمد لله almstba.com_1356279956591.jpg






2 
ابو الوليد النبوى

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
جميل جدا انك ابتديتى كلامك بالحمد لله
ولازم تفضلىتحمدى ربنا فى كل وقت وفى كل حين لان اكيد موت والدك ومامتك افضل بكتييييير جدا منانهم يفضلوعايشين معاكى لان ربنا دائما يختار لنا الخير
وعلى رأى المثل كل اللى يجيبه ربنا كويس
وافضل من هذا المثل قول رسول الله صلى الله عليه وسلم " عجبا لأمر المؤمن وليس ذلك الا للمؤمن ان امره كله له خير اذا اصابته سراء شكر فكان خير له وان اصابته ضراء صبر فكان خير له " حديث صحيح
وبالنسبه لامنياتك هى جميله جدا
بس اكيد لمه تكبرى اكتر فى السن امنياتك هتتغير مين مننا مكانش امنيته انه يطلع دكتور او ظابط
اكيد كلنا كان نفسنا نطلع حاجه ولمه كبرنا شويه امنياتنا اتغيرت
وعلشان ماطولش عليكى
ربنا يوفقك فى حياتك ويحققلك كل امنياتك
وخليكى دايما تحمديه كده علطول


3 
برنسيسة زماني

اميـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن
مرورك مميز جدا واسعدني جدا جدا
شكرا علي نصايحك وملاحظاتك
وان شاء الله ربنا يوفقني واخد بيهم ويجازيك خير عليهم

نورتني فعلا


4 
J0CkEy Zahra

جميل جداا حضرتك ان الانسان يتكلم عن نفسه سواء من حيث صفاته او استرجاااع ذكرياته المفرحه والحزينه ايضاا ..
- الشىء الاهم فى هذا ان الانسان لابد ان يكون على درايه بان الله سبحانه وتعالى يفعل اى سبب لحكمه يعلمها سبحانه وتعالى ..
- ربنا سبحانه وتعالى قال ( اصبروا ان الله مع الصابرين ) ..
- كمان قال تبارك وتعالى ( واصبر لحكم ربك ) ..
- ربنا سبحانه وتعالى لم يفعل اى شىء يضر الانسان ان الله رحيم بعباده ..
- ربنا تبارك وتعالى قال ( وبشر الصابرين اذا جائتهم مصيبه قالوا انا الله وانا اليه راجعون ) ..
- اذا هنا حضرتك من هذا المنطلق يتعلم الانسان ان الصبر من اهم الاشياء التى يتحلى بها الانسان ..
- امنياتك جميله جداااااا اتمنى لحضرتك انك تقدرى تحققيها ان شاء الله ..





اللهم اسالك الثبااااااااااااااااااااات .. اللهم ارحم موتى المسلمين اجميعين ..





شرف ليا حضرتك وجودى بين ذكرياتك وامنياتك ..
اتمنى لكى وللجميع التوفيييييييييييييييييييييق




J0CkEy



Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
المواد المنشورة في منتدي المصطبة لا تُعبر بالضرورة عن وجهة نظر القائمين على الموقع ولكنها تعبر عن وجهة نظر كاتبها فقط.