العودة   منتديات المصطبة > الأقسام الأدبية > منتدى القصص والروايات

منتدى القصص والروايات قصص رومانسية، قصص حقيقية، قصص حب، قصص الرعب والخيال، قصص قصيرة

يوميات شب (تاليفى)

كاتب الموضوع: HOOK EL MASRY، فى قسم: منتدى القصص والروايات


1 
HOOK EL MASRY

يوميات شب من تأليفى
يوميات كوميدية وفيها كل حاجة ههههه
معلش استحملونى دى اول مرة اكتب يوميات

الشخصيات

1-امير (البطل)
2-مها (الحتة الطرية)ههه
3-عم سيد (ده زى الاب الروحى كدا بالنسبة لأمير)
4-كرم (صاحب امير من الدسك الى البنش)من الحضانة للكلية يعنى
5-سامر الندل (هتسبو وتنعلو فيه )
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــ
ـــــــــــ
ــــــ
ــ
ـ

اول حلقة
عنوان الحلقة
:::معايا سجارة سافلة يا ميرو:::

جوا اوضة نوم امير

والدة امير: اصحى يا ميرو علشان تروح الكلية (ميرو اصله طالع عيل خنفس)
امير:مش هروح النهارده يا ماما سبينى انام

والدته : حاضر يا حبيبى نام نومى العوافى

ابو امير (راجل شديد وكمان خنيق) : ينام ايه يا ست انتى حرام عليكى ضيعتى الولد

الوالدة: سيبه ده اللى طلعت بيه من الدنيا

ابوه: خليه نايم يمكن السر يطلع وارتاح

موبايل امير بيرن

عم سيد: الو ياض
امير: ايه يا ابو السيد
عم سيد : انزلى المحل دلوقتى حالا معايا حاجة حلوة
(عم سيد فاتح سيبر)
صحى امير ولبس وظبط نفسه

امير : بابا هات فلوس
ابوه: فلوس ايه يا روح امك مش لسة واخد 200 جنيه امبارح
امير: يا بابا ما روحت حضرت قرص مع المعيد وجبت ملازم وحجات
(امير راح جاب حشيش وبيرة بالمتين جنيه دول)
ابوه: يا ابنى نفسى اشوفلك كتاب ولا حتى بتذاكر
امير : بابا انا مستعجل هتجيب فلوس ولا لا
ابوه:غور ياض يا ابن الـتـــــيــــت (شتيمة وانتو عارفين الرقابة هههه)
ام امير:خد يا حبيبى
وراحت مدياله فلوس

نزل امير لعم سيد علشان الاصتباحة

امير :ايه يا ابو السيد

عم سيد: معايا سجارة سافلة يا ميرو
صـــــــــــبـــــــــــــح

بتعدى مها من قدام السيبر
وامير بيقوم علشان يتكلم معاها

الحلقة الاولى خلصت استنو الحلقة التانية




5 
HOOK EL MASRY

:::امير وعم سيد ع البورش:::

امير: مها مها
مها: ايه يا امير ازيك
امير:تمام وانتى عاملة ايه
مها: كويسة

امير بيحب مها جدا بس خايف يقولها

سكوت لمدة ثوانى
بعدين امير بيقولها
:مها انتى رايحة فين كدا

مها: رايحة الدرس وانتا؟
امير: انا قاعد هنا مع عم سيد

مها :عم سيد ده اللى هوديك فى داهية

امير ومها بيضحكو

مها : سلام بقى يا امير علشان الحق الدرس

امير :سلام

بتمشى مها

بيرجع امير يقعد عند عم سيد

عم سيد : امال فين الواد كرم
امير:كلمته وانا جايلك قالى هلبس وانزل

بيعدى سامر (الندل)

سامر :سلامو عليكو ايه يا امير ايه يا ابو السيد

امير وسيد بيردو السلام

عم سيد:الواد ده ب*** مش بحبه
(النجوم دى يعنى شتيمة علشان الرقابة)
امير : ولا انا كمان ده عيل خنيق

بينزل كرم

كرم:ايه يا بشوات صباح الفل

عم سيد: ايه يا واد يا كرم
كرم : معاك سجارة يا امير

امير :خد

كرم : انا رايح مشوار وراجع

عم سيد وامير: ماشى تمام لما ترجع اتصل

عم سيد :تعال ياض يا امير نلف الحاجة دى

امير: ايوة كدا يا وديع اخيرا فهمت
عم سيد بيطلع البفرا وامير بيسيح واسمع صوت احلى سارينا
وهب البوليس بيهب

الضابط :بتعمل ايه ياض يا ابن التايهة منك له

عم سيد :مابنعملش حاجة يا باشا

الضابط : طيب يا ***** خدوهم

بيرفعوهم ع البوكس

استنو الحلقة التالتة





Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
المواد المنشورة في منتدي المصطبة لا تُعبر بالضرورة عن وجهة نظر القائمين على الموقع ولكنها تعبر عن وجهة نظر كاتبها فقط.