العودة   منتديات المصطبة > الأقسام العامة > منتدى النقاش الجاد

منتدى النقاش الجاد ناقش معنا بهدوء وبدون تعصب أشهر وأهم القضايا والمواضيع التى تشغل الجميع

الغضب

كاتب الموضوع: ღ فارس الرومانسية ღ، فى قسم: منتدى النقاش الجاد


1 
ღ فارس الرومانسية ღ

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مساء الخير للجميع ...

الغضب

قبل لا تقرأ الموضوع أقرأ هذه القصة>ها

7
7



هي لحضات يفقد الأنسان فيها
صوابه
ويتلفظ بكلام لا يعي به ويفعل

أفعال يمكن ان يندم عليها
ولاكن بعد فوات الأوان
جاء رجل إلى النبي صلى الله عليه وسلم فقال : يا رسول الله علمني علماً يقربني من الجنة ويبعدني من النار قال: ( لا تغضب ولك الجنة )....



سؤالي لكــ..
هل أنت سريع الغضب؟؟
هل حصل لك موقف ندمت عليه بسبب الغضب أو حصل لشخص تعرفة؟؟وما هذا الموقف؟
وبرأيك ما هو العلاج لــ الأنسان الذي يغضب بسرعة؟؟
اررررجوووو التفااعل مع المووضووع

م/ن




2 
Tawfik

أولاً موضوعك جميييييييل جدا يا فارس

الموضوع دا حصل كام مرة ليا من فترة بعيدة ,, كنت سريع الغضب
ونرفوز و حاد الانفعال
أكيد عواقب كل دا غير محمودة ويمكن سببتى مشاكل كتيرا
والسبب دا اصلا بيجى لناس كتير اوقات من حياتها بتبقى سريعه الغضب
ومش بتطيق لاى حد تصرف من نحيتهــــا ,, وتبقى فترة بتعدى

ومع مرور الوقت المفروض الواحد مننا يعرف ان الموضوع غلط ويسبب مشاكل
لنفسه قبل مشاكل للناس وكل ما سن الواحد اتقدم كل مكان اكثر عقلانية وتحكم فى نفسسسسسسة ويحاول يبقى هادى الطباع وراكز فى تصرفاته ومتحكم فيهـــا

موضوع كويس اوى يافريند

ودا حصلى بالفعل ,,


3 
dodye7sas

اولا التوبيك جميل اوووووووووووى يا فارس
بصراحة مريت بموقف زى دا بس كتير
لما بكون متعصبة او غضبانة
ساعات بزعق فى اللى قدامى
وبقول كلام اللى قدامى بيزعل منى
انا بجد نفسى لما اتعصب امسك نفسى
لان انا حاسة مالى بقولة اللى قدامى زعلان ازاى
مش هقدر اقول المواقف لانها مش تتعد
هههههههههههههههههههههههههه


4 
وعد الغرام

سؤالي لكــ..
هل أنت سريع الغضب؟؟

مممممــ لاء انا عصبيه لاكن لما بغضب بيكون بعد صبر طويل

هل حصل لك موقف ندمت عليه بسبب الغضب أو حصل لشخص تعرفة؟؟وما هذا الموقف؟

لاءة مش حصلى اى موقف اندم عليه بسبب غضبى
انا بصبر كتير ولما بغضب بسكت وسكوتى بيعذب

وبرأيك ما هو العلاج لــ الأنسان الذي يغضب بسرعة؟؟

مش عارفه يحاول يصبر شويه يس
لحد ما يكون له كامل الحق فــ الغضب

نـــايســ

ميرسى...



5 
ღ فارس الرومانسية ღ

اقتباس: المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ẂäқҢďҢǻ Ĝď  مشاهدة المشاركة
أولاً موضوعك جميييييييل جدا يا فارس

الموضوع دا حصل كام مرة ليا من فترة بعيدة ,, كنت سريع الغضب
ونرفوز و حاد الانفعال
أكيد عواقب كل دا غير محمودة ويمكن سببتى مشاكل كتيرا
والسبب دا اصلا بيجى لناس كتير اوقات من حياتها بتبقى سريعه الغضب
ومش بتطيق لاى حد تصرف من نحيتهــــا ,, وتبقى فترة بتعدى

ومع مرور الوقت المفروض الواحد مننا يعرف ان الموضوع غلط ويسبب مشاكل
لنفسه قبل مشاكل للناس وكل ما سن الواحد اتقدم كل مكان اكثر عقلانية وتحكم فى نفسسسسسسة ويحاول يبقى هادى الطباع وراكز فى تصرفاته ومتحكم فيهـــا

موضوع كويس اوى يافريند

ودا حصلى بالفعل ,,


هههههههههههههههه
ياعينى عليك يا خال
والله انتا برنس
بس حاول تمسك اعصابك
بس اوعى تفلت منك :d
تسلم يا باشا على ردك اللى نورنى واسعدنى يا صديكى




Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
المواد المنشورة في منتدي المصطبة لا تُعبر بالضرورة عن وجهة نظر القائمين على الموقع ولكنها تعبر عن وجهة نظر كاتبها فقط.